Czas pracy jest dobrem ograniczonym. Czy wiesz, że niewłaściwe zastosowanie systemu czasu pracy, może uniemożliwić organizację pracy umożliwiającą efektywne wykorzystanie czasu pracy. Już dziś przeanalizuj zapisy swojego Regulaminu Pracy i z naszą pomocą zastanów się jak właściwie dobrać system i rozkład czasu pracy, aby uniknąć kosztów związanych z przestojem oraz wypłatą dodatkowego wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.
TO NAPRAWDĘ MOŻLIWE!
Zgodnie z Art. 128 KP przez czas pracy należy rozumieć czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
To pracodawca organizuje pracę, wyznacza dni i godziny pracy w oparciu o obowiązujące przepisy prawa pracy.
Wprowadzenie odpowiedniego systemu i rozkładu czasu oraz okresu rozliczeniowego umożliwia elastyczne dostosowywanie harmonogramów czasu pracy pracowników do szczególnych potrzeb pracodawcy mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów oraz optymalizację stanu i kosztów zatrudnienia.
Poznaj alternatywne systemy czasu pracy. Już wkrótce zaprezentujemy jak planować i organizować pracę podległego personelu w zmiennych warunkach pracy uzależnionej od pory roku i warunków atmosferycznych, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści wynikających z wprowadzonych zmian. Przedstawimy możliwości uniknięcia kosztów związanych z przestojem oraz wypłatą dodatkowego wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.
Autor: Monika Smulewicz